Τονοσαλάτα με αγγούρι


ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Ποια η διατροφική αξία των υλικών της συνταγής;

Τόνος

Ο τόνος είναι ένα ψάρι πλούσιο σε σελήνιο, φώσφορο και κάλιο. Το σελήνιο προστατεύει τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες και συνεπώς από τις κυτταρικές βλάβες. Ο φώσφορος, πέρα από δομικό συστατικό των οστών, αποτελεί και μέρος των λιπιδίων των κυτταρικών μεμβρανών, ενώ το κάλιο συμμετέχει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης του οργανισμού.

Είναι πλούσιο σε ομέγα-3 λιπαρά οξέα, το εικοσαπεντανοϊκό οξύ (ΕPA) και το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), τα οποία συνεισφέρουν στην καλή καρδιαγγειακή λειτουργία, την πρόληψη των θρομβώσεων, τη μείωση τριγλυκεριδίων και της αρτηριακής πίεσης.

Ακόμη, η κατανάλωσή τους βοηθά σε καλύτερη μνήμη και συγκέντρωση και μειώνει την πιθανότητα εκφυλιστικών παθήσεων του εγκεφάλου, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ.

Αγγούρι

Το αγγούρι περιέχει κάλιο, βιταμίνη Α, ασβέστιο, βιταμίνη C και μαγνήσιο. Η βιταμίνη Α είναι σημαντική για την υγιή σας όραση και για την υγεία του δέρματος σας. Η βιταμίνη C θωρακίζει τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, δρα επικουρικά στην αντιμετώπιση των αλλεργιών και συμμετέχει στην παραγωγή του κολλαγόνου που είναι δομικό συστατικών όλων των ιστών.

Το ασβέστιο πέρα από την στήριξη που παρέχει στα δόντια και τα οστά βοηθά στην σωστή καρδιακή λειτουργία, ενώ το μαγνήσιο βοηθά στο άγχος, το στρες, στην φυσιολογική λειτουργία του μυϊκού συστήματος, καθώς και επικουρικά με το ασβέστιο στην υγεία των οστών.

Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε και πολυφαινόλες με αντιοξειδωτική δράση και περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που συνεισφέρουν σε καλύτερη καρδιαγγειακή λειτουργία.

Μαγιονέζα

Η μαγιονέζα χαμηλών λιπαρών φτιαγμένη από ελαιόλαδο και κρόκο αυγού, είναι πλούσια στα συστατικά του ελαιολάδου και ακόμη περιέχει από το αυγό βιταμίνη Α, Β12, D, ασβέστιο, φυλλικό οξύ, κάλιο και σελήνιο.

Η βιταμίνη Β12 και το φυλλικό οξύ συμμετέχουν στην αιμοποίηση και απελευθερώνουν ενέργεια στον οργανισμό. Η βιταμίνη D πέρα από την συνεισφορά της στην απορρόφηση του ασβεστίου για γερά οστά και δόντια, θωρακίζει την άμυνα του οργανισμού.

Η συνταγή αυτή είναι μια πλήρης τροφή και μπορεί να μειωθεί το θερμιδικό της φορτίο με επιλογή τόνου σε νερό και όχι σε ελαιόλαδο, καθώς και με τη χρήση μαγιονέζας χαμηλών λιπαρών.

Εντάξτε τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή σας

Συνδυάστε την συνταγή αυτή με ένα πιο δραστήριο τρόπο ζωής, όπως περισσότερο περπάτημα και λιγότερη χρήση του αυτοκινήτου, τζόκινγκ 30 λεπτά τη μέρα, χορό, ποδήλατο, κολύμπι.

diatrofi stis diakopes ebook

Πηγή: mednutrition.gr