Εκτύπωση

Είναι η απλή (και άδολη) αναλογική υπέρ ή κατά της χρηστής διακυβέρνησης;

Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Καρκατσούλης on .

AdoliΣε μια χώρα που η κυβέρνησή της- ανεξάρτητα με ποιο εκλογικό σύστημα έχει εκλεγεί- βυσσοδομεί εναντίον των πυρηνικών αξιών της χρηστής διακυβέρνησης, κανένα εκλογικό σύστημα δεν μπορεί να αναστρέψει την έκπτωσή της. Άρα, το ερώτημα του τίτλου απαντάται, εκ πρώτης, εύκολα: (Και) η απλή αναλογική στρέφεται εναντίον της χρηστής διακυβέρνησης. Όπως, εξ άλλου, και ο,τιδήποτε άλλο που δεν μπορεί να βελτιώσει, σήμερα, την ποιότητα της διακυβέρνησης (για παράδειγμα, ο σοσιαλισμός που θα ’ρθει κάποτε, η παγκόσμια ειρήνη που όλοι ευχόμαστε, μια άλλη Ευρώπη, και λοιπά φληναφήματα). Μόνο που η συζήτηση που έχει ανοίξει για τον νέο εκλογικό νόμο, καθόλου δεν συναρτά το εκλογικό σύστημα προς την ποιότητα της διακυβέρνησης. Η απλή αναλογική εξετάζεται εν κενώ. Το (α-νόητο) ερώτημα είναι, εάν είναι κανείς υπέρ η κατά της απλής αναλογικής. Και υπάρχουν πολιτικοί αρχηγοί (Λεβέντης) που δηλώνουν, έμπλεοι υπερηφάνειας, ότι ήταν από παλιά, υποστηρικτές της απλής αναλογικής. Όπως και κόμματα με δηλωμένη εχθρότητα απέναντι στη χρηστή διακυβέρνηση (π.χ. ΚΚΕ) που κι’ αυτά δηλώνουν ότι είναι υπέρ της απλής και άδολης αναλογικής (προσέξτε το επίθετο που παραπέμπει στην απαραίτητη ηθικολογία που με τη σειρά της οδηγεί στον κομμουνιστικό παράδεισο).

Εκτύπωση

Υπάρχουν αντίβαρα στο λαϊκιστικό κρεσέντο!

Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Καρκατσούλης on .

LaikismosΠριν από λίγες ημέρες, στις 9 Ιουνίου, δόθηκε στη δημοσιότητα η πρόταση του Γενικού Εισαγγελέα του Eυρωπαϊκού Δικαστηρίου Nils Wahl, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα οφείλει να προσαρμοστεί στην κοινή ευρωπαϊκή πολιτική που αφορά τις ομαδικές απολύσεις.Η πρόταση διατυπώθηκε μετά από ερώτημα που υπέβαλε το ελληνικό Συμβούλιο της Επικρατείας περί της συμβατότητας της ελληνικής νομοθεσίας, αφ’ ενός με την οδηγία 98/59/ΕΚ και, αφ’ ετέρου, με τις διατάξεις της Συνθήκης περί της ελεύθερης εγκαταστάσης και κυκλοφορίας των κεφαλαίων (αρθρ. 49 και 63 ΣΛΕΕ). Ο λόγος που οδήγησε το ΣτΕ στη διατύπωση του ερωτήματος ήταν η άρνηση των ελληνικών αρχών να επιτρέψουν στην προσφεύγουσα της κύριας δίκης, την εταιρεία παραγωγής τσιμέντου ΑΓΕΤ-ΗΡΑΚΛΗΣ, θυγατρική της LafargeHolcim Ltd, να προβεί σε ομαδικές απολύσεις. Η ΑΓΕΤ-ΗΡΑΚΛΗΣ αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιό της στην Χαλκίδα λόγω συρρίκνωσης του κύκλου εργασιών της. Για την αντιμετώπιση των απολύσεων που θα προκαλούσε το κλείσιμο του εργοστασίου στην Χαλκίδα, η εταιρεία κάλεσε σε διαβούλευση το σωματείο των εργαζομένων.

Εκτύπωση

Greek prisons’ expenditures

Συντάχθηκε απο τον/την Effie Lambropoulou on .

EPIKAIROTHTA-PATT-KORYDALLOS-FYLAKES-620x330-300x330Since 2003, operating prison budgets have not been accessible to the Greek public. This applies not only to prisons but also to the Ministry of Justice under which the management of prisons belong. According to Council of Europe Annual Penal Statistics, the average daily expense per prisoner (2012) in Greece is €3.20, the lowest in the European Union and of the very lowest in the CoE countries [CoE, SPACE I-2013 (2015): 10, Table 3]. However, in February 2016, the Ministry of Justice for the first time published a report about the costs of the prison system in order ‘to inform public opinion’ as it stated, yet with only general information (2016: 3). [1] Given that there is not a single recording system for accounting for expenses, but many individual administrative centres for expenditure approval, the working group of the Ministry of Justice set ‘a realistic goal’ as it underlines, to gather and use all available relevant data for 2014 in order to be able to assess at least the biggest part of the financial cost for 2014, a recent fiscal year.

Εκτύπωση

Περιστολή δημοσίων δαπανών αντί φόρων

Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Καρκατσούλης on .

KarkatsoulisΤο Ποτάμι έχει ξεκινήσει μια καμπάνια σ’ όλη τη χώρα με σκοπό να πληροφορήσει τους πολίτες για την πρότασή του για την περιστολή των δημοσίων δαπανών.Είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι η πρόταση αυτή μπορεί να αποτελέσει ένα ρεαλιστικό αντίβαρο στην πολιτική της υπερ-φορολόγησης που έχει επιλέξει η συγκυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου. Η πολιτική της υπέρμετρης φορολόγησης οδηγεί σε απελπισία όσους μικρο-μεσαίους επιχειρηματίες εξακολουθούν να προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια αγορά που βρίσκεται στην εντατική και στη φτωχοποίηση μεγάλα στρώματα του πληθυσμού, τα οποία ήταν ήδη σε κρίσιμη οικονομική κατάσταση, έχοντας πληγεί από τα προηγούμενα μνημόνια.

Ωστόσο, αντί η συζήτηση και η (όποια) αντιπαράθεση να επικεντρωθούν στην ουσία της πρότασής μας,  η κυβέρνηση- και μάλιστα, δια του ιδίου του Πρωθυπουργού- επιλέγει μια παρελκυστική τακτική: Αρνείται το ίδιο το ερώτημα, παραπλανώντας τους πολίτες ότι, δήθεν, η περιστολή των δημοσίων δαπανών σημαίνει περικοπή μισθών και απολύσεις. Ειρήσθω εν παρόδω, ότι αυτές οι δηλώσεις γίνονται την ίδια στιγμή που ο υπουργός Οικονομικών δέχεται να περιληφθούν οι μισθοί και οι συντάξεις στις δαπάνες που θα περικοπούν όταν λειτουργήσει ο αυτόματος «κόφτης». Αλλά, υποκρισία και ψέμμα είναι σύμφυτα μ’ αυτή την κυβέρνηση.

Εκτύπωση

Υπάρχουν αντίβαρα στην ψευδολογία του ΣΥΡΙΖΑ;

Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Καρκατσούλης on .

Karkatsoulis 1Ζούμε ένα κρεσέντο ψεύδους. Τα πολιτικά επιχειρήματα, ο ορθός λόγος, ο κοινός νους, όλα αυτά έχουν θυσιαστεί στην ακατάσχετη ψευδολογία του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησής του. Όλες οι κυβερνήσεις ψεύδονται - και οι ελληνικές, αποδεδειγμένα, περισσότερο από άλλες. Δεν μας απασχολεί, όμως εδώ, η λειτουργία του ψεύδους στην αλίευση ψήφων και την διεύρυνση της επιρροής των κομμάτων και των πολιτικών. Μας απασχολούν πρακτικές διέξοδοι που θα επιτρέψουν στους Έλληνες πολίτες να συνειδητοποιήσουν τον βαθμό του ψεύδους της αριστεροδεξιάς συγκυβέρνησης, να αμυνθούν έναντι των διαβρωτικών ικανοτήτων του στη συνείδησή τους και να μπορέσουν να υπεραμυνθούν της αντικειμενικής πραγματικότητας.

Εκτύπωση

Από την περιγραφή στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων

Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Καρκατσούλης on .

court auditorsΧθες (16/2) δημοσιεύθηκε μια σημαντική έκθεση από έναν ευρωπαϊκό οργανισμό. Πρόκειται για την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου που αφορά την αξιολόγηση της τεχνικής βοήθειας που παρασχέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο των δύο μνημονίων.

Ως τεχνική βοήθεια ορίζεται η υποστήριξη (υπό την μορφή συμβουλών και έργων)  που μας δόθηκε, προκειμένου να προωθηθούν οι μεταρρυθμίσεις στη χώρα μας. Φορέας παροχής της βοήθειας αυτής ήταν μια Ομάδα Διοίκησης Έργου (ΟΔΕ) που έγινε περισσότερο γνωστή ως Task Force και, απ’ αυτή την ομάδα, ακόμη πιο γνωστός στο ευρύ κοινό ήταν ο επικεφαλής της κ. Reichenbach.

Εκτύπωση

6 μήνες στο τρίτο μνημόνιο: τι έγινε, τι δεν έγινε και τι νομίζουμε ότι έγινε

Συντάχθηκε απο τον/την Ινστιτούτο Έρευνας Ρυθμιστικών Πολιτικών on .

INERP 16 μήνες σχεδόν έχουν παρέλθει από τις 14 Αυγούστου, όταν στην ολονύκτια συνεδρίαση της βουλή ψηφίστηκε το τρίτο μνημόνιο. Το ΙΝΕΡΠ από την πρώτη στιγμή είχει καταγράψει τις δράσεις του μνημονίου 3 και παρακολουθεί την πορεία εφαμοργής του. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζουμε παρακάτω μερικά βασικά μεγέθη της εξέλιξης της εφαρμογής του. Έχουμε αξιολογήσει την εφαρμογή 201 δράσεων από τις 270 που περιλαμβάνει συνολικά το μνημόνιο: πρόκειται για το σύνολο των δράσεων που θα έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα. Η ανάλυση βασίζεται σε στοιχεία που συλλέξαμε στο ΙΝΕΡΠ και σε ανάλογα στοιχεία, που αφορούν την επιχειρηματικότητα, τα οποία έχει επεξεργαστεί ο ΣΕΒ.

Εκτύπωση

Είναι το κομματικό κράτος, απλώς, ένα από τα προβλήματα της χώρας;

Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Καρκατσούλης on .

pelateiakoΣε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Σταύρος Θεοδωράκης ανέφερε ότι το κεντρικό πρόβλημα της χώρας είναι το πελατειακό κράτος. Ο δημοσιογράφος Βασίλης Λυριντζής σχολίασε ότι, στην καλύτερη περίπτωση, αυτό να είναι ένα από τα προβλήματα της χώρας. Τα μεγάλα προβλήματα, όπως είπε, είναι η ανεργία, το ασφαλιστικό και η φορολογία. Έτσι είναι, όμως; Είναι το πελατειακό κράτος ένα από τα προβλήματα της χώρας ή το απόλυτο πρόβλημα; Όσοι υποστηρίζουν ότι το πελατειακό κράτος δεν είναι τίποτα περισσότερο παρά ένα από τα- μεγάλα, έστω- προβλήματα της χώρας κάνουν δύο λάθη: Tο πρώτο αφορά την σχέση της ποιότητας λειτουργίας του κράτους/των θεσμών με την οικονομία. Εκείνοι που εξακολουθούν να παραβλέπουν και να υποτιμούν τον ρόλο των εθνικών θεσμών στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, χρεώνοντας τα πάσης φύσεως προβλήματά μας στην κακή παγκοσμιοποίηση, διευκολύνουν, εν τέλει, την επιβολή εκείνων των πολιτικών στις οποίες υποτίθεται ότι αντιτίθενται. Η Ελλάδα δοκίμασε την οδυνηρή εμπειρία τέτοιων αντιλήψεων και χειρισμών στην πρώτη περίοδο διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όταν το κυβερνητικό επιτελείο και ειδικά, το οικονομικό, μπέρδευε τις επιθυμίες και τις προσωπικές νοητικές διαδρομές του με την εφαρμοσμένη πολιτική. Τις συνέπειες αυτής της σύγχυσης τις γνωρίζουμε όλοι και, πάντως, το τρίτο μνημόνιο έχει άμεση σχέση με τις επιλογές και τις πρακτικές αυτές.

Εκτύπωση

White-collar crime in Europe

Συντάχθηκε απο τον/την Effie Lambropoulou on .

ManHandcuffsThe study of white-collar crime remains a central concern for criminologists around the world and research emphasises on its types, frequency and universality, causes and responses. Most books on white-collar crime tend to focus on Anglo-American examples, although the amount of data and research taking place in mainland Europe is very rich. The Routledge Handbook of White-Collar and Corporate Crime in Europe, edited by Judith van Erp, Wim Huisman and Gudrun van de Walle, attempts to reset the balance and, for the first time, presents an overview of state-of-the-art research on white-collar crime in Europe. The handbook consists of thirty-three chapters on topics ranging from the origins of the study of white collar crime, to contemporary topics such as the Icelandic Banking Crisis, the illegal e-waste trade, the white-collar crime in professional football, academia, and in post-transition countries. Furthermore, the book contains extensive analyses of landmark European cases of white-collar crime. The handbook can thus serve as a work of reference for scholars and students engaged in the study of corporate and white-collar crime and sets out directions for new research in the future.[1] Wim Huisman in his introductory overview of the published volume vividly describes the white-collar crime and corporate crime in Europe from the trade regulations of Codex Justinianus, to the robber-barons of the middle ages, the colonial trading companies of mercantilism, the asset-less ‘bubble’ companies of Victorian England, the labour-related crimes of the industrial revolution, to the Post-communism looting and the contemporary multifaceted white collar crime in Europe, which extends from environmental pollution, consumer safety, economic competition, taxation, price fixing and market manipulation all the way to EU Fraud.

Εκτύπωση

Ποιος φοβάται τον προϋπολογισμό προγραμμάτων;

Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Καρκατσούλης on .

BudgetPigΈνας ακόμη προϋπολογισμός ψηφίστηκε. Με τα ίδια χαρακτηριστικά που είχαν οι προηγούμενοι: Προϋπολογισμοί- διαχειρστές της μιζέριας που απομένει μετά από μια φοροκαταιγίδα που έρχεται να σαρώσει ό,τι έχει απομείνει ως αποκούμπι στην δοκιμαζόμενη κοινωνία. Προϋπολογισμοί- morituri/ μελλοθάνατοι. Μετά από μια εβδομαδιαία συζήτηση επί παντός, καταλήξαμε να έχουμε έναν προϋπολογισμό προγραμμένο. Έναν προϋπολογισμό που δεν «βγαίνει» και που ο συμπληρωματικός του προεξοφλείται από τους ίδιους τους συντάκτες του. Πάνω απ’ όλα, όμως, αυτός ο προϋπολογισμός συνιστά ένα εξόχως αντι-αναπτυξιακό εργαλείο. Και, εν ταυτώ, ένα ακόμη ανάχωμα στις προσπάθειες των ολίγων σ’ αυτή τη χώρα να αντιμετωπίσουν το πελατειακό κράτος.

Περισσότερα Άρθρα...

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter μας.